Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Implementace genderové problematiky do výuky
DAVIDOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá způsobem efektivního zapojení problematiky genderu a feminismu do výuky. Teoretická část práce popisuje zmíněné základní pojmy, jejich vývoj a současnou problematiku - převážně pak cílí na témata genderových rolí a stereotypů ve společnosti, feminizovaných pozic a souvisejícího gender pay-gap. V následující části práce se tato problematika přesouvá do oblasti českého školství: Jsou v českém školství uplatňovány některé ze zmíněných stereotypů? Jak funguje genderově citlivá výchova? Jak je nahlíženo na feminismus v rámci Občanské výchovy a Základů společenských věd? Praktická část práce se poté věnuje uplatněním poznatků z teorie a ukazuje přípravu modelového bloku na téma feminismus, zařazeného do výuky Základů společenských věd. Tyto modelové hodiny byly následně využity ve výuce Základů společenských věd na gymnáziu EDUCAnet - střední škola a základní škola České Budějovice, s.r.o. Studenti před samotnou výukou tohoto bloku zodpověděli dotazník zaměřující se právě na téma genderu a feminismu. Po dokončení zaměřené výuky proběhla reflexe efektivity daných hodin a jejich přínosu pro studenty.
Pohlavní soustava ve výuce biologie člověka na střední škole
NAVRÁTILOVÁ, Adéla
Tato diplomová práce se zabývá tématem výuky pohlavní soustavy člověka na středních školách v České republice a ve vybraných německých spolkových zemích, Bavorsku a Sasku. Cílem bylo zjistit rozdíly mezi výukou pohlavní soustavy v těchto konkrétních zemích a navrhnout vlastní výukové jednotky na toto téma a realizovat je v praxi. Rozdíly mezi českou, saskou a bavorskou výukou poskytly kurikulární dokumenty a dotazník rozeslaný mezi učitele z vybraných zemích. České kurikulární dokumenty popisují výuku pohlavní soustavy stručněji než německé a dotazníkové šetření přineslo informace o metodách, které jsou využívány při výuce. V praktické části této práce byly navrženy dvě výukové jednotky na toto téma, obsahující materiály pro studenty a metodická doporučení pro učitele. Obě jednotky byly vyzkoušené v praxi.
Možnosti užití ICT ve výuce biologie člověka na střední škole
STRNAD, David
Integrace moderních technologií (ICT) do vzdělávacího procesu je současným celosvětovým trendem, který reflektuje rychlý vývoj těchto technologií, stejně jako potřeby současné generace. Digitální gramotnost není pouze důležitou dovedností, ale také požadavkem dnešní společnosti. Zařazení ICT do procesu učení pak nezáleží jen na materiálních požadavcích, ale především na digitálních kompetencích učitelů a žáků. Tato práce se tedy zabývá možnostmi a příležitostmi které technologie vnášejí do výuky biologie člověka na středních školách jak během prezenční, tak i distanční výuky. Kvalitativní a kvantitativní výzkum, do kterého se zapojilo 22 učitelů a 110 žáků, byl prováděn pomocí polostrukturovaných rozhovorů a dotazníkového šetření. Součástí práce je i návrh vyučovací jednotky se zařazením prvků ICT vybraného tématu z biologie člověka, jeho implementace a vyhodnocení.
First Teachers, Then Students: Media Education in the Czech Republic.
Kunzik, Nicole ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Hanley, Seán (oponent)
1 As more media continues to become available, there is an ever-growing need to consider how certain technologies and media messages affect users and society overall. The aim of this dissertation is to develop an understanding of media literacy in the Czech Republic and to investigate its significance within education, particularly teacher education. The research methods adopted for this study include an in-depth review of relevant media literacy literature, coupled with interviews from Czech Pedagogical Faculty members, and analyses of Czech national policy and university curricular documents. The findings from this work show that the main benefit of media literacy in primary and secondary schools is a non-hierarchical learning environment that encourages discussion, interaction, and critical thinking amongst students. Additionally, current media education policy in the Czech Republic is found to be ineffective. The main conclusion is that with more required media literacy courses or even a national standard for media literacy in teacher education programmes, the Czech Republic could improve teaching methods and present policy.
Institucionalizované svobodné vzdělávání v českém vzdělávacím systému
Švábová, Kristina ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Černý, Jakub (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přispět k porozumění fenoménu tzv. svobodných škol v České republice. Tyto školy se hlásí k principům svobodného vzdělávání, jak je ve světě realizuje např. Summerhill School nebo Sudbury Valley School. U nás se objevují teprve v posledních letech a jedná se o dosud velmi málo zkoumanou problematiku. Práce je pojata jako vícepřípadová studie dvou českých svobodných škol. Popisuje, jak se projevují hodnoty těchto škol v jejich školní dokumentaci, a skrze teorii akontability zkoumá, jak se jim daří sloučit tyto hodnoty s požadavky dalších aktérů, zejména České školní inspekce. Ukazuje se, že mnohým hodnotám je české školství otevřeno, ale existují oblasti, v nichž dochází k rozporům. Plné realizaci hodnot brání zejména povinná školní docházka, předepsané časové dotace a hodnocení. V práci jsou také zkoumány postoje aktérů ze svobodných škol k možnostem českého vzdělávacího systému. Vyplývá z nich, že každá škola si vyvinula vlastní přístup. V jednom případě "pesimistický", kdy pracovníci školy nevěří v možný konsenzus s požadavky státu, zatímco v druhém, "optimistickém" případě se škola snaží o vzájemnou kooperaci.
Mediální výchova na církevní škole.
Zindulková, Magdalena ; Křišťan, Alois (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
1 Anotace Bakalářská práce Mediální výchova na církevní škole si klade za cíl srovnat požadavky na mediální výchovu formulované ve vzdělávacích dokumentech České republiky a dokumentech katolické církve. Podobu mediální výchovy na českých školách popisují rámcové vzdělávací programy, které vznikly po školské reformě na začátku tohoto století. Církev věnuje mediální tématice také poměrně dost prostoru, zejména v dokumentech Inter mirifica, Communio et progressio a Aetatis novae. Práce se věnuje jak důvodům, proč je mediální výchova součástí českého vzdělávacího systému, tak i tomu, proč se jí věnují církevní dokumenty. Shrnuje základní požadavky na mediální výchovu obou těchto subjektů. A nakonec srovnává, v čem jsou tyto požadavky podobné a v čem se liší. Klíčová slova církevní školství, český vzdělávací systém, média, mediální výchova, katolická církev, výchova
First Teachers, Then Students: Media Education in the Czech Republic.
Kunzik, Nicole ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Hanley, Seán (oponent)
1 As more media continues to become available, there is an ever-growing need to consider how certain technologies and media messages affect users and society overall. The aim of this dissertation is to develop an understanding of media literacy in the Czech Republic and to investigate its significance within education, particularly teacher education. The research methods adopted for this study include an in-depth review of relevant media literacy literature, coupled with interviews from Czech Pedagogical Faculty members, and analyses of Czech national policy and university curricular documents. The findings from this work show that the main benefit of media literacy in primary and secondary schools is a non-hierarchical learning environment that encourages discussion, interaction, and critical thinking amongst students. Additionally, current media education policy in the Czech Republic is found to be ineffective. The main conclusion is that with more required media literacy courses or even a national standard for media literacy in teacher education programmes, the Czech Republic could improve teaching methods and present policy.
Komparace terciárního vzdělávání ve Finsku a ČR
Vrbská, Alena ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparativní analýzou vzdělávacích systémů ve Finsku a České republice. Cílem práce je analýza školských systémů, jeho financování, komparace finského a českého vzdělávacího systému a návrh opatření pro zlepšení situace v terciárním vzdělávání v ČR. Cílem empirické části je zhodnocení možného dopadu zavedení školného pro mimoevropské studenty ve Finsku. Zvolený problém je řešen pomocí komparativní analýzy a empirického šetření prostřednictvím dotazníkového řešení. Na základě zjištěných údajů je možné analyzovat český vzdělávací systém a navrhnout opatření pro zlepšení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.